Przywództwo akademickie. Projekt badawczo-wdrożeniowy

Projekt jest realizowany przez Sieć Badawczą Łukasiewicz – Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ” i dofinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki kwotą 118 750,00 zł. Całkowita kwota inwestycji wynosi 118 750,00 zł. 

Cele projektu

Celem projektu jest: 

  • wypracowanie modelu przywództwa akademickiego, czyli takiego modelu przywództwa, który byłby dostosowany do kontekstu środowiska akademickiego;
  • opracowanie programu rozwojowego (training seminar), który służyłby rozwojowi kompetencji przywódczych u osób odgrywających tę rolę w środowisku szkół wyższych. 

Zadania realizowane w ramach projektu

W ramach projektu będą realizowane następujące zadania: 

  • pogłębiona analiza danych zastanych (desk research) w obszarze przywództwa akademickiego oraz krytyczna analiza funkcjonujących modeli;
  • diagnoza modelu przywództwa na podstawie wywiadów indywidualnych z praktykami przywództwa i liderami środowiska akademickiego z kraju i zagranicy. 
  • opracowanie programu i narzędzi szkolenia podnoszącego kompetencje w ramach zdefiniowanego modelu oraz przeprowadzenie pilotażowej edycji programu szkoleniowego dla liderów środowiska akademickiego wywodzących się z najważniejszych ośrodków akademickich kraju (Warszawa, Kraków, Wrocław, Toruń, Poznań, Gdańsk, Białystok, Lublin).
  • ewaluacja pilotażu i opracowanie rekomendacji działań wdrożeniowych modelu przywództwa akademickiego w Polsce oraz przeprowadzenie konsultacji rekomendacji i raportów cząstkowych oraz raportu końcowego. 

Grupy docelowe projektu

Projekt skierowany jest do liderów środowiska akademickiego wywodzących się z najważniejszych ośrodków akademickich kraju (Warszawa, Kraków, Wrocław, Toruń, Poznań, Gdańsk, Białystok, Lublin). 

Efekty projektu

W ramach projektu powstaną następujące produkty:

  • pogłębiona analiza danych zastanych;
  • diagnoza modelu przywództwa na podstawie wywiadów indywidualnych z praktykami przywództwa i liderami środowiska akademickiego z kraju i zagranicy;
  • program i narzędzia szkolenia podnoszącego kompetencje w ramach zdefiniowanego modelu;
  • raport oparty na ewaluacji pilotażowego szkolenia;
  • raport zawierający rekomendacje ekspertów i interesariuszy. 

Raporty