Firma Chemipack jest producentem płynów eksploatacyjnych dla sektora automotive (płyny do spryskiwaczy, płyny do chłodnic) oraz higienicznych chusteczek nawilżanych. Głównym odbiorcą jej produktów są sieci handlowe. Chemipack swoje produkty wytwarza pod markami własnymi tych sieci. Dotychczas przedsiębiorstwo nie budowało własnej marki swoich wyrobów.
Celem projektu jest wsparcie firmy w procesie udoskonalenia dotychczasowych produktów i linii technologicznych, stworzenia koncepcji nowych rozwiązań innowacyjnych, a także ich wdrożenia wraz z modelami biznesowymi. Działania te związane są ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Firmy.
Eksperci CRB wspólnie z firmą uzgodnili, że głównym kierunkiem ekspansji firmy będą: produkty z zastosowaniem komponentów ekologicznych i naturalnych, produkty z GOZ i recyklingu, nowe linie technologiczne do wytwarzania nowych produktów, modernizacja i automatyzacja obecnych linii technologicznych, poprawa efektywności energetycznej produkcji.
Zadaniem Centrum Rozwoju Biznesu Łukasiewicz – ORGMASZ w tym projekcie jest przygotowywanie wyzwań do instytutów w kontekście zgłaszania propozycji nowych produktów oraz opracowanie modeli biznesowych dla nowych produktów i technologii dla firmy. Eksperci będą także koordynować współpracę firmy z innymi instytutami oraz wspierać firmę Chemipack w procesie pozyskiwania funduszy na projekty B+R oraz wdrożenia.