Kultura biznesu w Chinach

Kultura biznesu w Chinach - Jak osiągnąć sukces w Państwie Środka?

 

  • Czy warto inwestować w Chinach i jak skutecznie wejść na ten rynek ?
  • Jakie aspekty kulturowe i instytucjonalne sprawiają największe trudność w ekspansji na tym rynku?
  • Jak znaleźć właściwego partnera chińskiego i zbudować z nim dobre relacje biznesowe?
  • Jak zdobyć zaufanie Chińczyków i efektywnie z nimi negocjować?
  • Jak zarządzać marką  na rynku chińskim w perspektywie różnic kulturowych i językowych?
  • Jakie są największe mity i popularne stereotypy o biznesie w Chinach?

 

Program szkolenia:

 

  1. Chińska transformacja i jej gospodarcze efekty
  2. Chiny na mapie ekonomicznej świata
  1. Siedem  głównych megatrendów rynku chińskiego?
  1. Pierwsze kroki na rynku chińskim

a) kto i dlaczego powinien zainwestować w Chinach

b) prowadzenie wstępnego rozpoznania rynku

c) wybór lokalizacji

d) konkurencja międzynarodowa i lokalna

f) przykładowe strategie wejścia

  1. Czynniki polityczne w działalności w Chinach
  2. Aspekty kulturowe we współpracy z chińskimi partnerami

a) konfucjanizm oraz podstawowe założenia światopoglądu  Chińczyków

b) istota chińskich relacji personalnych - guanxi

c) lian i mianzy - czyli chińskie pojęcie "twarzy"

d) xinren i xinyong - czyli jak zdobyć zaufanie Chińczyków

  1. Negocjacje z partnerami chińskimi (podstawowe strategie i zasady, chińska etykieta biznesu, rozwiązywanie sporów, przebieg spotkania, zachowanie przy stole, wręczanie i otrzymywanie prezentów, aspekty językowe i współpraca z  tłumaczem)
  2. Zarządzanie marką w chińskim otoczeniu marketingowym

a) cztery podstawowe strategie tłumaczenia nazw marek i transliteracji na chiński system pisma logograficznego

b) przykłady poprawnych i błędnych tłumaczeń polskich i międzynarodowych marek na język chiński.

  1. Mity i popularne stereotypy dotyczące Chin
  2. Przyszłość chińskiej gospodarki

Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z odmiennością chińskiego otocznia biznesowego oraz prezentacja najlepszych praktyk biznesowych dostosowanych do tego specyficznego kontekstu kulturowego i społecznego. Szczególnie uwypuklone zostaną aspekty związane z budową relacji z partnerami chińskimi, problematyką chińskiej "twarzy", odmiennych koncepcji zaufania, prowadzenia negocjacji oraz szeroko rozumianej etykiety biznesu. Ponadto przedstawione zostaną podstawowe zasady ekspansji na tym rynku, z uwzględnieniem  aspektów zarządzania marką i transliteracji ich nazw na język chiński. Szkolenie ma charakter warsztatowy, obok wiedzy teoretycznej zaprezentowane zostaną liczne przykłady praktycznych implementacji.

Koszt i terminy

Koszt szkolenia jest każdorazowo ustalany indywidualnie i zależy od takich czynników jak, liczba pracowników uczestniczących w szkoleniu, miejsce szkolenia (Warszawa lub dowolne miasto w Polsce po zebraniu grupy 10 osób), termin szkolenia (dzień powszedni czy weekend). Termin szkolenia jest dostosowywany do oczekiwań zamawiającego.

Dodatkowe informacje i zapisy:

 

kontakt: 

tel.   (22) 624-92-65

Fax: (22) 620-43-60

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.